FieQa is me!!~

My photo
~ friendly but a bit shy2 cat ~ animal lovers!! ~ if u follow me, i'll definitely follow you back! ~

Saturday, May 16, 2009

Jatuh!!! Sakit....

Huhu...Hari tu...hari sabtu, 9 mei 2009... aku pergi main ice skating dekat Sunway Pyramid dengan kawan-kawan...main punya main, ntah macam mana boleh terkait kaki orang...maka aku pun jatuhla bergolek-golek kat atas ice tu... sakit sangat kaki...rasa cam tak boleh nak bangun...tapi aku gagahkan juga diri ini....chehwah!!~ da duduk kejap, bolehla jalan lagi...tapi bila sampai rumah, kaki jadi sakit gila...tak boleh bergerak langsung...Bukan nak kata pegang...letak kat atas lantai pun tak boleh...mula-mula mak marah gak sebab cuai sangat main tu..tapi da tengok keadaan saya yang kritikal, dia pun jadi risau...abah lagila...terus je mak dengan abah decide nak hantar saya pegi klinik...

Dalam perjalan ke klinik tu memang berpapahla...jalan pn lompat2 gune kaki kiri (kaki kanan cedera)...Sampai je kat klinik, doktor pun pegangla...belek-belek kaki saya...mula-mula tu tahan sakit lagi...bila doktor ketuk buku lali kaki saya, saya menjerit sakit...huhuhu...jahat doktor tu... jadinya doktor pn bagi ubat tahan sakit dan surat untuk dirujuk ke hospital... kena xray kaki manala tau kot-kot patah ke ape...huhu....oleh kerana dah malam sgt dalam pukul 11 lebih, maka abah pn decide nk pegi hospital esok pagi je...

Malam tu aku memang tak boleh tidur...beberapa jam lepas telan ubat tahan sakit tu baru r bleh terlelap..tu pun sbb penat sgt men ice skating siang td....nak ikut kn sakit tu, mmg tak tidurla jawabnye...huhuhu...sebab tak boleh nk panjat tangga, so malam tu aku tidur kat ruang tamu...sedih sungguh...

Esokya kami pun ke hospital awal pagi...nak elakkan kene tunggu lama...tapi lama gak... bayangkan smpi pkul 7 lebih...balik pukul 12...pergh..lama gler...aku pergi wad kecemasan dan trauma hospital serdang...huhu...mmg macam2 ragam manusia nie...suka pulak aku tengok..terhibur sikit hati...terlupa kaki tengah sakit...

Kesimpulan cerita ni...sebenarnya kaki aku ni terseliuh teruk....masih ada harapan untuk pulih.. haha...doktor kata bolehla urut sikit-sikit..tapi jangan ganas sangat..takut nnt tergeliat kang... tempang pulak aku...hehe...sekarang ni masih sakit dan sengal-sengal...jalan pun tak berapa nak betul lagi...tapi bolehla bergerak...tak adela terlompat-lompat macam masa baru-baru kena dulu.. hehe...cuma masa solat...nak duduk antara dua sujud dengan tahiyat awal / akhir tu susah sikit...

Apa-apa pun, untuk adik-adik diluar sana...yang suka main ice skating...hati-hati ya!!! ikat tali kasut ketat-ketat...ingatlah orang yang tersayang....;p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...